12 grudnia 2012

Wyniki ankiety

Jakiej kategorii opowiadania preferujesz?

FanFiction - 33
Fantastyka - 34
Historyczne - 1
Kryminalne - 4
Obyczajowe - 2
Pamiętniki - 0
Przygodowe - 0
Psychologiczne - 5
Romans - 10
Sensacyjne - 0
Thrillery i horrory - 4
Zbiory opowiadań - 1
Blogi grupowe - 0

Liczba głosów - 94

Pierwsza część już za mną - wypisanie wyników.
Wyraźnie widać, że najbardziej lubianymi kategoriami są FF i fantastyka, które mają identyczne wyniki. Później długo, długo nic i na drugim miejscu uplasowały się romanse. Dalej utrzymują się już niemal na równi opowiadania psychologiczne, kryminalne, thrillery i horrory, obyczajowe, historyczne oraz zbiory opowiadań. W Waszym guście nie są natomiast pamiętniki, przygodowe, sensacyjne i blogi grupowe. 
Myślę, że ten wynik był w miarę przewidywalny. Najbardziej reklamowaną, rozpowszechnianą i popularną jest tematyka fantasy, która posiada wielu zwolenników (nie, nie chodzi o nic w rodzaju Śmierciożerców ze słynnego Harry'ego Pottera). Sama bardzo lubię tę tematykę, jednak zdecydowałam się nie głosować w ankiecie, ponieważ nie mogłam jednoznacznie stwierdzić, że dla mnie to jest ta jedna, ulubiona, najlepsza. Na pewno fantastyka daje autorowi największe pole do popisu - w środku pola walki może on wprowadzić jednorożca radośnie galopującego po błyszczącej w słońcu  tęczy z, powiewającą za nim, srebrną grzywą. FF natomiast może być przedłużeniem życia naszej ukochanej postaci brutalnie zamordowanej przez pierwotnego autora lub podarowaniem jej zupełnie innego, często mocno pokręconego, losu. Nie oszukujmy się, istnieje w tej kategorii wiele opowiadań typowo schematycznych, a najwięcej jest oczywiście o wyżej już wymienionym Harry'm Potterze. Myślę jednak, że o samej tematyce ff potterowskich można by zrobić osobny post, więc lepiej to zostawię. Zaznaczam jednak, że pisząc to, nie mam nic złego na myśli - sama takowe tworzę. 
Romanse... cóż, nie oszukujmy się - w naszej kochanej blogosferze przeważa płeć piękna. A płeć piękna często lubi się zatopić w typowe romansidło i poczytać o tym, jak to jedna osoba zakochuje się w drugiej, jednak nie mogą ze sobą być z jakiegoś powodu, a na końcu z reguły jest happy end - wielka miłość, pokonanie przeciwności losu etc. 
Zastanawia mnie jednak, dlaczego tak nisko cenimy sobie pamiętniki, opowiadania przygodowe, sensacyjne czy blogi grupowe. Osobiście lubię czasem oderwać się od własnego życia, problemów, zmartwień, obowiązków i poczytać przemyślenia innych. O ile nie jest to długi monolog o konsystencji ketchupu czy słabej dacie ważności jogurtu, ewentualnie o tym, jak nauczyciele/profesorowie są źli i złośliwi, rzecz jasna. Blogi grupowe czytałam. Mimo że panuje tam często bałagan i ledwo można się połapać (albo na takie po prostu trafiłam), czyta się je miło i można się nieźle uśmiać, a współudział w tworzeniu tego na pewno bywa ciekawy. 
To by było chyba na tyle jeśli chodzi o tę ankietę. 
Wszelkie błędy w pisowni (głównie interpunkcji) mam  nadzieję, że mi wybaczycie. :)
Ze względu na planowany konkurs, który, jak widzę po aktualnych wynikach, odbędzie się już niedługo - nowych ankiet jeszcze przez jakiś czas nie planuję (poza konkursem). 

3 komentarze:

  1. Dziękuję za brak muzyki! :3
    Ja znowu nie lubię czytać fantasy ani fanfików o HP. Pisałam kiedyś ff z anime, ale teraz czytam tylko jedno takie opowiadanie :d.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! :)
      Ja ostatnio przerzuciłam się na kryminały, psychologiczne, a fantasy sporadycznie. :)
      Co jak na mnie jest dużą zmianą, bo jeszcze nie tak dawno temu byłam zapatrzona w fantasy i ff potterowskie - pochłaniałam je w zawrotnym tempie. Myślę, że ta zmiana jest spowodowana sklepowymi regałami zapełnionymi fantastyką (głównie o wampirach). Nigdy nie ciągnęło mnie do tego, co modne i popularne - wręcz przeciwnie.

      Usuń
    2. Kryminały są sucpio :D. Sama piszę, hihih :D

      Usuń

© Agata dla WioskaSzablonów | Technologia blogger.