20 sierpnia 2015

Zmiany

       Od pewnego czasu mam wrażenie, że Katalogowo nie działa tak, jak bym tego chciała. Aktualizacje po prostu się pojawiają, a odwiedzający wchodzą tu tylko po to, by podbić swoje statystyki. Stronę założyłam ponad trzy lata temu i na tę chwilę to już mi nie wystarcza. Od kilku dni chodziła za mną myśl, by po prostu zakończyć pracę tutaj. Zamknąć stronę i zostawić jako pamiątkę po tych trzech latach, które były dla mnie sporym wyzwaniem. Ale ostatecznie wygrał mój sentymentalizm. W związku z tym chciałabym zacząć prace mające na celu zrobienie z Katalogowo strony, o jakiej myślę od dłuższego czasu. 
Chciałabym poznać również wasze zdanie – co według was powinno się pojawić, aby katalog stał się lepszym miejscem? Co powinno się zmienić? Liczę na wasze pomysły i mam nadzieję, że mi pomożecie :)

Rekrutacja zostaje ponownie otwarta ze względu na rezygnację jednej ze stażystek.
Szukamy kogoś, kto zajmie się nowymi rozdziałami!
Więcej informacji znajdziecie na naszej podstronie.

20 komentarzy:

  1. Może jakiś blogroll z najciekawszymi blogami - taka luźna propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na jakiej zasadzie miałoby to działać? Mamy Polecane, więc dodatkowa podobna opcja zrobiłaby tu tylko jeszcze większy śmietnik.

      Usuń
  2. A może recenzje blogów? Tak jak są recenzję książek. Albo coś w stylu wyszukaj bloga idealneg dla siebie? Osoba odpowiada na kilka pytań (czy lubi romans/fanfiction / czy lubi jak jest zabawnie czy jak leje się krew) tylko wtedy potrzebni by była załoga,która czyta blogi z katalogu,a to już byłoby trudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale recenzje blogów już mamy - na tym właśnie polegają Polecane. Zgłaszasz się z blogiem, a Kaleid go czyta i pisze jego recenzję. Na podstawie recenzji dostajesz się do Polecanych lub nie. W obu przypadkach jednak recenzja jest pisana.

      Usuń
  3. Może dobrym pomysłem byłoby coś w rodzaju recenzji blogów, które ,,aktualizujecie''? Potrzebowałybyście wytedy paru dodatkowych osób, ktróe by się tym zajęły, ale to wystarczyłoby chyba popytać na stronkach z ocenami.
    Takie oceny fajnie by urozmaiciły. Katologowo nie byłoby już tylko po to, żeby się wybić, ale czytelnicy ostawaliby na dłużej, żeby poczytać Wasze opinie na jakiś temat i w ogóle.
    Chociaż może już coś takiego macie, ale nie wiem, bo się nie zagłębiałam tak.

    red-flour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź pod komentarzem wyżej - mamy już recenzje w formie zakładki "Polecane".

      Usuń
  4. Duuuuzo konkursów :D może jakieś poradniki? Tak żeby ludzie zaczęli się udzielać, jakoś angażować w życie strony. Może jakieś panele dyskusyjne?
    projekt-noe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konkursy generalnie rzadko przyciągają ludzi, a w okresie wakacyjnym znajdziesz je na co drugim katalogu/spisie/ocenialni.
      O poradnikach faktycznie myślałam i w ramach testu umieściłam zakładkę "Poradniki". Może po prostu zacznę wstawiać je na stronę główną. Panele dyskusyjne... przyznam szczerze, że myślałam też o czymś w formie luźnych artykułów, które mógłby pisać każdy, nawet jeśli nie należy do naszej załogi.
      To jest kilka wstępnym pomysłów, ale sama nie dam sobie z tym rady. Stąd otwarcie rekrutacji. Prawdopodobnie jeśli do połowy września nie znajdę odpowiednich osób, Katalogowo będzie miało spore szanse na zakończenie działalności.

      Usuń
  5. Nie, nie zamykajcie, proooszę! Większość nowych ciekawych blogów poznałam właśnie dzięki takim aktualizacjom, jak Wasze...
    Pomysłów na "ulepszenia" za bardzo nie mam (podoba mi się jak jest...), ale może zrobić by jakiś cykl polecających inne blogi czy stronki które zrzeszają blogerów, recenzują blogi, traktują o blogowaniu itp.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównym problemem jest natłok roboty. Potrzebuję kogoś do pomocy :) Co do Twojego pomysłu - chciałabym rozwinąć współpracę z obecnymi blogami, by regularnie informować Was o zmianach na nich, nowinkach, ocenach, artykułach...

      Usuń
  6. Cześć, chciałaś poznać opinie czytelników, więc jestem. Naprawdę nie chciałabym, żebyś zamknęła katalogowo. Znalazłam tu parę fajnych opowiadań, które czytam do tej pory.
    Ten komentarz może być naprawdę długi i trochę wredny, bo mimo, iż wiem, że załoga ma swoje życie i obowiązki, przyczepię się do waszej systematyczności.
    Wiem, że w poprzednich komentarzach pisałaś, że jest podstrona Polecane, a mimo to ludzie nadal proponują podobne rozwiązania. Dlaczego? Bo ostatni taki post był bardzo dawno temu, a na stronie cały czas wiszą te same cztery opowiadania. Czyli podstrona jest, a jakby jej nie było. Wiem, że pewnie masz tego świadomość, po prostu stwierdziłam, że warto o tym wspomnieć.
    Sama lubię najpierw przeczytać recenzję zanim zabiorę się do czytania właściwej treści. Daje mi to większy pogląd, czy mi się spodoba. Takie krótkie, niespojlerowe recenzje byłyby świetne. Wystarczyłaby jedna na np. miesiąc, ale żeby pojawiały się regularnie. Chętnie podjęłabym się czegoś takiego, tyle że nie potrafię konkretnie oceniać i jeszcze do tego zachęcić do czytania :–( (ewentualnie mogłabym spróbować, gdybyś nie znalazła nikogo innego, ale niczego nie obiecuję). Swoją drogą, tak z ciekawości, to jeszcze ktoś zgłasza się po recenzję?
    Wywiady z autorami też są bardzo ciekawe i fajnie że ostatni pojawił się niedawno, ale przerwa między nimi była aż cztero miesięczna. Może by utworzyć z tego cykl i wypuszczać po jednym na miesiąc? Czytelnicy mogliby głosować z jakim autorem chcieliby wywiad z pośród tych zaproponowanych przez załogę. To w pewnym stopniu sprawiłoby, że mieliby odczucie, że w jakiś sposób mają wpływ na to co tu znajdą i chętniej wracaliby po więcej.
    Dobrym pomysłem wydaje mi się z powrotem wprowadzenie ankiet, w których czytelnicy sami polecaliby opowiadania. Mógłby być to system ocen 1/10 albo sprawdzanie popularności opowiadań w formie czytam/nie czytam. Powiedzmy, że co każde dwa tygodnie pojawiłaby się ankieta z opowiadaniami z innej kategorii, żeby nie było tego wszystkiego za dużo. Opowiadania, które dostałoby najwięcej głosów dodawalibyście do zakładki „czytelnicy polecają” czy czegoś podobnego. To chyba by bardziej zaangażowało ludzi z życie strony.
    Podoba mi się też pomysł Freji z panelami dyskusyjnymi i twoja odpowiedź. Luźne artykuły wypełniłyby luki między kolejnymi aktualizacjami. To na pewno w jakimś stopniu zachęciłoby ludzi do udzielania się tutaj. Fajnie też, że dodałaś „poradniki”, to na pewno pomoże początkującym autorom, chcącym się trochę podszkolić.
    Jeśli piszę głupoty, to przepraszam, ale czasem mi się zdarza.
    Wiem, że rozwiązanie problemów przedstawionych przeze mnie wyżej łączyłoby się z powiększeniem załogi, a znalezienie odpowiednich kandydatów nie jest łatwe, ale z całego serduszka życzę ci, żeby katalogowo podniosło się na równe nogi i stało się miejscem, które przyciąga ludzi na dłużej, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i chciałabym jeszcze coś dodać. Może organizowalibyście coś w rodzaju regularnych ćwiczeń pisarskich? Podawalibyście określony temat i formę, a czytelnicy mogliby(choć nie musieliby) opublikować swój tekst u was w odpowiedniej zakładce. Coś takiego mogłoby się odbywać np. raz w miesiącu, a ktoś z załogi mógłby później ocenić te teksty i dać parę rad ich autorom. Najlepszy byłby jakoś zareklamowany na stronie do czasu następnego ćwiczenia. Trochę jak konkurs, ale też trochę nie. Co o tym sądzisz? ( I tak, wiem że to znowu łączy się z dużą ilością czasu i chęci i pewnie musiałabyś mieć na to jakiegoś ochotnika, który by się tym zajmował).

      Usuń
    2. Dzięki za uwagi ;)
      Masz racje, Polecane są, ale jakby ich nie było. Niestety - życie, studia, praca... a recenzji nie było, bo po ostatnich nikt się nie zgłosił - dopiero w tym miesiacu przybyło mi zgłoszenie. Nie potrzebuję nikogo do pomocy, bo w końcu może uda mi się jakoś ogarnąć temat na dniach. Jednakowoż bardzo miło, że chciało Ci się to wszystko napisać! Serio. Dawno nikt się tak tu nie postarał, a to się ceni ;)

      Usuń
    3. Też złapałam się na tym, że chciałam napisać, żebyście wprowadziły Polecane i Wywiady, hm.
      Zastanawiam się, czego to jest wina.

      I tak sobie myślę, że posty z nowymi notkami to strasznie dużo roboty, a mam wątpliwości, czy dużo ludzi to czyta (ja, przyznaję się, tylko jeśli zauważę link zwrotny w swojej statystyce i badam, gdzie prowadzi). Posty z nowymi blogami oczywiście tak - ale właśnie zamiast postów z nowymi notkami może pomyśleć nad częstszymi wywiadami (przy okazji: w ich opisie jest zaznaczone, że to sam autor ma się zgłosić - a jeśli to ja chciałabym zgłosić kogoś innego? - albo ewentualnie zrobić to na zasadzie losowania, ty losujesz, powiedzmy, trzy blogi z całego katalogu, odzywasz się do właścicieli i zadajesz im krótkie pisemne pytania, myślę, że to mogłoby się sprawdzić).

      Kończąc już, biorąc pod uwagę to, co pisałaś wyżej, Kaleid, że każdy ma swoje życie - zamiast zarzucać się dodatkową robotą, pomyśl nad tym, co zmienić. Wszystkie inne katalogi też mają 'nowe posty', więc może wyrzucić to, a zastąpić czymś oryginalniejszym (chociażby polecanymi czy wywiadami), na co właśnie ci inni nie mają czasu przez 'nowe posty' (bo, uwierz, te polecanki wszędzie indziej też są zaniedbane).

      Uf.. Mam nadzieję, że w miarę jasno to napisałam :).

      Podsumowując: Katalogowo niech żyje i niech ma się dobrze, ale ty pomyśl nad tym, czym się wyróżnić spośród innych katalogów. Na koniec rzucę ci linkiem (żeby nie było, to nie reklama, po prostu naprawdę fajny, choć nie do końca wyciśnięty pomysł). Spójrz tutaj: http://projekt-stella.blogspot.com/ - to nowy katalog z zupełnie innymi założeniami niż cała reszta, który naprawdę ma [niewykorzystany] potencjał. O tej oryginalności mówię, nie zwracaj uwagi na to, co być powinno - rób po swojemu :).

      Usuń
    4. Chciałam tylko zaznaczyć, że do wywiadów można zgłosić kogoś, co jest zaznaczone w zakładce już dobrą chwilę. Ale tak czy owak dzięki za sugestie! <3

      Usuń
    5. Boszz.. musiałam nie doczytać. W takim razie zwracam oczywiście honor :), proszę o wybaczenie tej nieprzemyślanej obelgi ^.^

      I ponawiam apel: proszę tej strony nie usuwać, tylko się wziąć się i coś z nią zrobić, o! :D

      Usuń
  7. Może recenzje i oceny blogów? Warto byłoby dowiedzieć się z miejsca, co można przeczytać. Np. co dwa tygodnie z jednej kategorii wybrać i zrecenzować bloga.
    Może ciekawe artykuły i najczęstszych błędach, jakieś konkursy?
    Wywiady z blogerami - od kiedy prowadzą swój "biznes", co ich motywuje i takie tam :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Witajcie! Przeglądam Katalogowo od mniej więcej roku. Raz wpadam częściej, a raz rzadziej. Mam jednak propozycję, jak usprawnić stronę - może warto byłoby także promować opowiadania powstające na Wattpadzie? Wydaje mi się, że portal ten coraz silniej zyskuje na popularności. Jest dużo barwnych i dobrze napisanych historii, które niestety cierpią brak czytelników bądź ich znikomą ilość. Myślę, że takie przedsięwzięcie byłoby słuszne, dalibyście szansę również osobom spoza blogspotu :) To tylko sugestia, ale mam nadzieję, że ją rozpatrzycie ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybijam piąteczkę, świetny pomysł :).

      Usuń
  9. Długo myślałam nad tym co tutaj napisać, by pomóc jakoś usprawnić działanie katalogu. I szczerze mówiąc, dalej nie wiem co zaproponować. Wydaje mi się, że wszystko tutaj zrobione jest na cacy. Myślę, że wystarczy wszystko uporządkować i uzbroić się w systematyczność, a strona będzie chodziła jak szwajcarski zegarek, wzrastając liczbę czytelników. Bo jeśli pododawać więcej szufladek- zrobi się niezły bałagan, który ciężko będzie ogarnąć, jeśli nie zbierze się wystarczająco dużej ilości sumiennych ludzi, konsekwentnie podchodzących do sprawy i organizacji.

    OdpowiedzUsuń

© Agata dla WioskaSzablonów | Technologia blogger.