23 lutego 2015

Recenzje + wyniki ankiet

Witajcie!
            Minęło trochę czasu od ostatnich recenzji, ale niestety – czasem nie mamy wpływu na to, co się dzieje. U mnie podziało się bardzo wiele, zmieniło się wszystko… ale chyba na lepsze, chociaż jeszcze nie zdążyłam całkowicie się przyzwyczaić. Dobra, dość tej prywaty, mam kilka ogłoszeń parafialnych, więc nie tracąc więcej czasu…

            Zmieniam zasady działania KKK – jako, że nie jestem w stanie utrzymać tempa jednej recenzji na miesiąc, nie ma sensu robić ankiet jak do tej pory. Sama wybiorę to, co wezmę pod lupę, ale będę brała pod uwagę Wasze propozycje. Może też oprócz tych recenzji zajmę się trochę Waszą edukacją polonistyczną i coś pokombinuję ciekawego na temat lektur i zagadnień z historii oraz teorii literatury, może też językowych, bo to, co się dzieje teraz w szkołach jest tak absurdalne, że nawet Gombrowicz by tego nie wymyślił, a maturę i inne egzaminy trzeba przecież zdać. Jak ja się cieszę, że mam to od dawna za sobą... Dobra, bo znów odeszłam od tematu. Wracamy.

Ankietę KKK wygrała bezkonkurencyjnie seria o Christianie Greyu i jego 50 twarzach, ale zanim recenzja powstanie, nadal czeka na mnie pierwsza ekranizacja Niezgodnej. Nie mam weny, ale jak się przymuszę, to może jeszcze w tym tygodniu ją napiszę – o ile nie zapowiedzą nam kolokwium z leksyki, a niestety prawdopodobnie to zrobią.

Zerknijcie sobie jeszcze na wyniki:

            Druga ankieta, czyli Polecane – opowiadanie, które ją wygrało to…


Maeven
Fantastyka / Fantasy

            Gratuluję autorce. Zasłużyła. Brawo!
Jeszcze tylko wgląd w wyniki…

Nowa ankieta znajduje się TUTAJ. Zapraszam do głosowania.

            To chyba jest najdłuższy wstęp do recenzji, jaki do tej pory udało się mi napisać… ale za to wszystkie zaległości informacyjne nadrobione, więc nareszcie zabieram się za to, co powinnam, czyli za recenzje blogów. Właściwie recenzję bloga, bo tylko jeden spełnił w tym miesiącu wszystkie warunki regulaminu. Mowa oczywiście o Projekcie Noe, pisanym przez Freję.

Freja
Fantastyka / Science-fiction

            Tradycyjnie zacznę od szablonu. Ciemny, mroczny, idealnie pod mój gust. Panuje na nim porządek, kolory współgrają. Czcionka dobra, czyta się wygodnie i nie zmęczyłam oczu, co ostatnio coraz częściej mi się zdarza. A nagłówek jest śliczny i moim zdaniem pasuje do opowiadania, tak jak cała reszta. Za to wszystko masz wielkie plusy.
            Jeśli chodzi o zakładki, to bardzo podoba mi się ta o Federacji. Jeszcze druga by się przydała, dla bohaterów – jako mały dodatek. Ogólnie nie masz nic niepotrzebnego i to się chwali. Spodobał mi się też pomysł z pytaniami do bohaterów – dziwi mnie mały ruch w tej zakładce, podczas czytania miałam ochotę co chwilę tam coś dorzucać, ale musiałam się powstrzymać, może kiedyś nadrobię…
            Wydaje mi się, że wszyscy już się domyślili, że bardzo podoba mi się to opowiadanie. Jestem pod wrażeniem Twojej wyobraźni i kreacji świata przedstawionego oraz bohaterów. Są dość autentyczni (z wyjątkiem momentów, w których Kora robi z siebie cierpiętnicę, ale właściwie... nie dziwię się jej), nie wiem też dlaczego nie ufam Septimusowi (który został przeze mnie przypadkowo przechrzczony na Seamusa – Harry Potter everywhere…). Może to kwestia tego, że jest dla mnie zbyt dobry, a może tego, że to wszystko jest jakieś dziwne, a historia z nim związana (w każdym razie ta, którą do tej pory przedstawiłaś) wydaje mi się mocno naciągana (nie, nie Ty coś źle zrobiłaś albo napisałaś, tylko intencje bohatera są dla mnie niejasne, taka luźna interpretacja). A może po prostu jestem uprzedzona do pozornie bezinteresownych ludzi? Nie ważne, mam nadzieję, że niedługo się przekonam, na ile ta nieufność była uzasadniona.
            Jeśli chodzi o samą fabułę... nie brakuje w niej elementów zaskoczenia i zaciekawiła mnie na tyle, że przeczytałam całość i niecierpliwie czekam na więcej.
       Co do błędów... należą Ci się wielkie brawa za idealnie zapisywane dialogi! Masz jednak mały problem z przecinkami, ale to jestem skłonna Ci warunkowo wybaczyć, bo nie są to błędy, które mocno rzucają się w oczy. Czasem masz też problem z budową zdania i opisami. Momentami są zbyt szczegółowe i zaburzają płynność tekstu, musisz to jakoś wyważyć, bo przesada nie jest dobra. Czasami też nie do końca sobie radzisz z tym, co chcesz przekazać, ale na to są sposoby. Błędy w składni łatwiej usłyszeć, więc czytaj zdanie na głos i słuchaj jak brzmi, po czym zmieniaj do momentu, aż będziesz zadowolona.  
            No dobrze, to by było na tyle. Nie chcę się mocniej w tym zagłębiać, bo zaraz zaczną się spoilery (tak, nadal mam z tym problem). Dlatego kończę i gratuluję autorce miejsca w Polecanych. Życzę Ci dużo weny i czekam na nowy rozdział!


            Na dzisiaj koniec psot. Wypatrujcie Niezgodnej na horyzoncie ;)

3 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję, czuję się zaszczycona! ^^ Takie wyróżnienie w dzień Oscara dla Idy - pozwólcie, że trochę to sobie nadinterpretuje... xD Postaram się zastosować do rad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zostałam Blogową Akademią Filmową xD

      Usuń
  2. Drogi Krzywołapku!

    Nie zapeszając... dzisiaj ruszyły delikatne prace mające na celu przywrócenie MP do działalności :)

    Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się tam znów!

    wanilijowa

    OdpowiedzUsuń

© Agata dla WioskaSzablonów | Technologia blogger.