13 listopada 2012

Wyniki ankiety

Miały być wcześniej, ale lepiej późno niż wcale.
Wyniki wsiąkały co najmniej trzy razy, ale aktualnie widnieją na stronie głównej w całości.

Głosowały 83 osoby. To dużo jak na pierwszą (nie ostatnią!) ankietę.
Może zatem najpierw podam samą statystykę (w końcu matematyka królową nauk):

DLACZEGO PISZESZ (OPOWIADANIA, PAMIĘTNIKI, JEDNOPARTÓWKI ETC.)?
dla zabawy - 21
by poprawić swój styl - 28
ponieważ jest to modne - 1
znajomy/znajoma mnie namówił/-a - 2
to moja pasja - 63
przez nudę - 7
nie wiem - 1
inne powody - 16


Niespecjalnie ufam procentom, więc może lepiej je zostawię. 
Ogrom osób pisze, bo to ich pasja. Po tej odpowiedzi następuje duża przerwa, a następną najchętniej wybieraną opcją jest możliwość poprawy stylu. Szczerze mówiąc, te powody powinny być najważniejsze i cieszy mnie, że tak wiele osób je wybrało - to o czymś świadczy. Takie osoby na pewno nie odpuszczą sobie po dwóch miesiącach i nie zawieszą bloga, pozostawiając informację, że nastąpiło tzw. "wypalenie" lub ma się coraz mniej czasu na prowadzenie strony. A jeśli już, jest to znacznie rzadsze niż w pozostałych przypadkach. 21 osób stwierdziło, że pisze dla zabawy. Z pewnością pisanie ma wiele pozytywnych skutków. Również można tworzyć opowiadania o charakterze komediowym i tym samym robić to dla zabawy. Niepokoi mnie jednak, że jedna osoba pisze dlatego, że to modne, a dwie dlatego, że znajomy ich namówił. Przede wszystkim moda przemija. Kiedyś modne było wymienianie się karteczkami z Kubusiem Puchatkiem, teraz coś zupełnie innego. Moda nie jest trwała, więc z reguły szybko przemija. Co wtedy pozostanie? Rutyna? Przyzwyczajenie? To wcale nie gwarantuje nam sukcesu. Nie gwarantuje również, że piszemy dobrze. Jeśli robimy coś tylko dlatego, że to jest modne, a nie dlatego, że robimy to, co kochamy i co wychodzi nam najlepiej, należałoby się zastanowić, czy aby nie marnujemy jedynie swojego czasu, który moglibyśmy spożytkować na coś, co jest naszą pasją. 
To my wiemy, co jest dla nas najlepsze, nikt inny. Znajomi mogą doradzać, pomagać, wspierać, ale na pewno nie decydować za nas. Warto o tym pamiętać. 
Szesnaście osób zaznaczyło, że piszę z innych powodów, niż te wymienione wyżej. 
Może się tym podzielicie?

Tymczasem ustawiłam już nową ankietę, która będzie wisiała do 10 XII 2012, więc macie trochę czasu. Mam nadzieję, że ilość głosów będzie jeszcze większa. :)

7 komentarzy:

  1. Szkoda, że w ankiecie można tylko jedną odpowiedź dać :c.
    Mnie również cieszy, że są ludzie z pasją i chęcią poprawy stylu : ). To naprawdę dobrze.
    No i jakie są inne powody?
    Sama zaznaczyłam "pasję" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj a było zaznaczone, by użytkownicy mogli wybierać więcej niż jedną odpowiedź. Coś mi się wydaje, że ankiety mają małe problemy techniczne.

      Usuń
  2. Chciałabym zmienić w wizytówce swojego bloga autora, ponieważ zmieniłam nazwę z July na The Sunshine.
    Jestem autorką bloga drink--my-soul, z kategorii Romans.
    Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, nie ma sprawy, zrobię to przy najbliższej aktualce. :)

      Usuń
  3. Ja byłam w najliczniejszej grupie w tej ankiecie. :) Co prawda czasu mam jak na lekarstwo, ale pasja to pasja i trzeba się starać.
    Trzeba też przyznać, że pisanie poprawia styl i pomaga w nauce. Dzięki temu, że pisuję od jakichś czterech lat, o wiele lepiej radzę sobie na wypracowaniach i z dłuższymi tekstami w szkole. Zawsze miałam problem z interpunkcją i ortografią, a teraz sama potrafię wyłapać swoje błędy, bo nawet "na oko" wiem, co jest dobrze, a co źle.
    Reasumując, pisanie (i czytanie) to naprawdę wspaniała rzecz i polecam wszystkim sprawdzić się na tym polu.

    Jeden komentarz, a dużo rzeczy się nazbierało, bo przy okazji chcę podziękować za dodanie do katalogu. Robię to dopiero teraz, bo niestety czasu mi braknie nawet w weekend.

    Chciałabym także spytać, czy byłoby możliwe przerzucenie mojego bloga z kategorii "Fantastyka" do "Thrillery i horrory"? Dopiero teraz ją zauważyłam, a ona bardziej pasuje do mojego opowiadania. Jeżeli nie jest to możliwe, to trudno, a jeżeli jest, ale masz dużo do roboty: mi się nie śpieszy. :)
    Mój adres bloga to: exorcizamus-te.blogspot.com znajduje się, jak już pisałam, w kategorii "Fantastyka".

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu mogę odpowiedzieć na ten komentarz!
      Rety, przepraszam, że dopiero teraz, ale przeglądarka mi nawaliła - jak widać w poście wyżej.

      Jasne, zmiana kategorii to nie problem. :)
      Mam jednak małe pytanko (może mi się poszczęści i jeszcze na nie odpowiesz): czy Twoje opowiadanie ma coś wspólnego z serialem Supernatural?

      Brakiem czasu się nie przejmuj, ja go praktycznie nie posiadam, a jednak staram się wszystko ogarniać (choć od początku roku cisza brzęczy w uszach na moim kochanym blogu z opowiadaniem, trzeba się w końcu za niego zabrać).

      Usuń
    2. Na pytanie odpowiem chętnie.
      Wspólnego ma tylko tyle, że opowiada o łowcach, ale nie jest to ff. To całkiem inne uniwersum, że tak powiem. Oczywiście SPN przyczyniło się do powstania tego opowiadania, umieściłam w nim kilka mrugnięć oka do fanów, ale ogólnie próbuję wystrzegać się podobieństwa.

      I z góry dziękuję za przeniesienie, bo biorąc pod uwagę mój brak czasu i ogarnięcia, to mogę nie zauważyć kiedy to się stanie... ;)

      Usuń

© Agata dla WioskaSzablonów | Technologia blogger.